header

header

23 mars 2015

Ibland lönar det sig att inte ge upp.

Något jag är tacksam över att jag lärde mig när jag var liten var att sticka. Visst blev jag arg och slängde iväg stickor och garn både en och två gånger men jag gav mig inte. Jag skulle lära mig! Och med mammas tålamod och hjälp så fixade jag det till slut.

När jag växte upp var det inte direkt något man skyltade med att man kunde sticka. Nej, hade jag erkänt det och tillsammans med det faktum att jag också åkte längdskidor - ja då hade töntstämpeln varit väldigt svår att tvätta bort (rejäl töntvarning på båda sakerna). Men mina vänner visste precis vad jag höll på med på min fritid och dom lät mig vara precis som jag var. I och för sig hade nog det varit svårt att inte låta mig vara som jag var. Varit envis och till viss del gått min egen väg - ja, det har jag nog alltid varit och gjort. Men som sagt - mina stickkunskaper - inget jag skyltade med. På senare tid har det dock blivit väldigt "inne" både att åka längdskidor och sticka så jag kan väl konstatera att jag låg lite före min tid ;).

Mitt stickande har gått väldigt upp och ner och i perioder. Vissa perioder har jag stickat järnet medan andra har det legat nere helt. För ett tag sen satte jag mig ner och funderade över vad jag skulle göra för att kunna koppla av. Min livsstil liksom krävde det och gav mig inte något större val. Funderade fram och tillbaka och en dag när jag surfade runt bara slog det mig: det var ju sticka jag skulle göra! Så jag for till garnaffären, beställde garn och mönster från nätet och hux flux hade jag stickat mig en tröja. En tröja med mönster!

Så på min lediga tid så sitter jag där i min fåtölj och smattrar med pinnarna. Jag hittar det ena mönstret efter det andra som jag vill göra och helst skulle projekten varit klara redan i går. Men jag tänker inte stressa i det här. Nej, stickningen är till för att ge mig avkoppling och det är precis det den gör. Ingen stress. Ingen press. Totalt kravlöst och avkopplande. Och jag är väldigt glad att jag inte gav upp när jag var yngre utan följde min egen vilja och gjorde det jag tyckte var roligt. Ibland lönar det sig att inte ge upp - vissa saker kan man ha stor nytta av senare i livet:).

Så himla mycket fint i den här boken!




Nu är det hög tid att köra lite styrka!

Ha en fin måndagskväll!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!