header

header

19 februari 2015

Som det ska vara när det är sportlov!

Ja då var vi då i fjällen :). Efter en väldigt behaglig resa kom vi fram till stugan i går kväll. Då det var ganska sent blev det inte mer än att installera sig och därefter gå och sova.

I morse vaknade jag och Emma väldigt tidigt och började dagen med att spela Finns i sjön. Spelandet blev dock väldigt kortvarigt då det inte föll junior i smaken att mamman gick segrande ur striden ;). Efter frukosten spände jag på mig skidorna och var ute i spåret strax efter klockan 8. Och det var ett smart drag. I takt med att plusgraderna steg gick det väldigt tungt i spåret. Men vad gör väl det när det är superfint och man bara njuter av att vara ute i naturen. Och när solen kikade fram och gjorde allt så där vackert - ja då blir man glad :).


Sen blev det premiär för mig i slalombacken. Och det här kan man kalla premiär. Det var väl en si så där 10 år sedan jag stod på ett par slalomskidor. Men numera har jag liksom inget val för vid 30 +++ har jag fått mitt livs första slalomutrustning. Jo, ni läste rätt. Men det är inte jag som införskaffat den, nej en dag kom M hem med pjäxor, skidor, hjälm och stavar och förkunnade att nu skulle minsann jag också åka slalom. Fast det blev en väldigt kort premiär då ena bindningen inte var helt hundra. Detta är dock åtgärdat och i morgon kommer jag nog inte undan ;).






Och naturligtvis har vi kollat på sprinten från VM-tävlingarna i Falun. Skidnörd som man är så är det ett måste. Och oj, så spännande!! Jag hoppade här i soffan och hejade för allt vad jag var värd. Och visst kom det glädjetårar över de två norska gulden och det fantastiska silvret Stina Nilsson tog. Vilken start och det ska bli spännande att se hur det går framöver.

Nu blir det till att ladda för en ny dag i långkalsonger och pjäxor. Precis som det ska vara när det är sportlov ;)

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!