header

header

11 februari 2015

Att ha återfått energin & den där stickningen.....

Jo men visst blev det ett nytt skidpass i dag igen :). Emma skulle med en kompis hem efter skolan och då passade mamman på minsann. Åkte längre än i går och fick än en gång bromsa mig - lyckades väl inte fullt ut måste jag erkänna men jag tog det i alla fall lugnare än vad jag brukar.

Och efter mitt pass i skidspåret hade jag tankat så pass mycket extra energi att huset dammsögs, tvätten ströks och matbröd bakades av bara farten. Det kan lätt bli så när jag återfår energi och lust att göra saker - det går av bara farten. Men jag tar det lugnt också - vill INTE ha tillbaka den där förkylningen igen så det gäller att gasa lagom nu i början.

Och så är det det där med tröjan jag stickar. Jag gjorde ju raskt klart både ärmar och själva tröjan upp till ärmhålorna men sen tog det liksom stopp. En förkylning kom ju i vägen men även ett mönster som var rena grekiskan. Jag fattade verkligen ingenting och var nästan beredd att kasta in handduken. Då är det tur att man har en väldigt duktig mamma som kan hjälpa en över telefonen.

Så efter x antal samtal med mamma är jag åter på banan. Stickar ett varv då och då. Inte samma tempo som tidigare då det är ett mönster som kräver stor koncentration från undertecknad. Men det blir klart. Så småningom :). Jag är dock fortfarande skeptisk till att det faktiskt kommer gå att använda skapelsen. Men den som lever får se.

Nu är det dags att försöka få junior i säng. Inte dagens lättaste uppgift. Sen blir det nog att drömma sig tillbaka till New York. Tror jag ska plöja några avsnitt av Gossip Girl så här på kvällskvisten. M är ute på vift och tv-tablån lockar inge vidare.

Drömmer mig tillbaka hit i kväll.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!