header

header

16 februari 2015

Att bara göra det.

Måndag och rejält motigt på alla plan i dag. Inte ville jag jobba. Men det var jag ju naturligtvis tvungen att göra. Hem och slängde i mig mat och sen var tanken att jag skulle ut och träna - men inte heller detta ville jag. Satt i soffan och var allmänt anti. Då är det tur att man kan ha självsamtal, att bara kunna koppla bort alla negativa tankar, att bara byta om och att bara göra det.

Och visst är det väl så att träning, eller vad det nu kan vara, aldrig känns så bra som när man bara gör det fastän man egentligen inte vill. För i dag var det roligt att träna. Och hur skönt som helst att vara ute i skogen. Och att få lapa lite dagsljus - lyxigt värre :).

Det var tur att jag tog mig ut där på lunchen för resten av dagen var det fullt upp. När Emma hämtats gjorde vi några ärenden. Tvättmaskinen har fått gå varm. Det har bakats fikabröd inför sportlovsfirandet. Tvätt har strukits och slutligen har dammsugaren och undertecknad har farit fram som ett jehu här hemma. Men nu blir återstoden av kvällen lugn. Två arbetsdagar återstår och sen är det ledigt igen :).


Hoppas ni fått en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!