header

header

11 januari 2015

Söndag här hemma.

En söndag som känts som en lördag har passerat. Konstigt det där, att en dag kan kännas precis som en annan. Och lite surt att dagen känts som just en lördag men strunt samma. Det blir bra ändå :).

Mycket skidor har det blivit i dag så klart. Sista etappen av Tour de Ski har avverkats och än en gång har jag imponerats av alla dessa duktiga åkare som kämpat sig upp för den sista, långa och ofattbart tunga backen. Vilka prestationer. Men mest imponerad måste jag erkänna att jag blev av den fantastiska Marit Björgen. Jag finner inte ord för hur glad jag blev när hon äntligen fick vinna i dag. Och visst kom det en tår eller två när hon passerade mållinjen.

Dagen har ju inte tillbringats i tv-soffan hela tiden så klart. Nej, två träningspass har det blivit för min del. Först styrka i morse och så blev det ett skidpass i eftermiddags. Så skönt för både kroppen och huvudet att få träna. Och så har ju barnen här hemma varit ute i snön och lekt. Äntligen fick bobbar och pulkor komma fram. Och äntligen kunde man hoppa i snöhögarna och busa.





Dags att försöka ladda batterierna för en hel jobbvecka. Huvva. Det var inte i går och inget jag längtat efter men det kommer nog att gå bra.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Ja, det kommer gå bra. I know ;)

    Vad härliga bilder och så skönt att vara ute i snön. Ska se lite skidor på TV nu, gillar!

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst går det bra bara man bestämmer sig för att det ska göra det :).

      Och visst är det härligt att vara ute i snön, framför allt att se hur glada barnen blir. Mysigt att se skidor på tv:n - det är något jag gillar.

      Önskar dig en fin vecka! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!