header

header

26 januari 2015

Runt min hals.

Ett av mina mål för det här året är ju att leva i nuet och fokusera på det som är viktigt. Inte helt lätt för en person som ständigt planerar och tänker på vad som ska hända i framtiden. Har gått runt och funderat på vad jag skulle kunna göra för att komma på andra tankar när jag faller in i det gamla mönstret igen. Och för någon vecka sen kom jag på det.

När jag var yngre hade jag alltid halsband på mig men av olika anledningar slutade jag ha det - främst för att de var i vägen när jag tränade och att det var drygt att ta av och på dem hela tiden. I julas fick jag en tunn lite längre silverkedja som jag önskat mig. Men jag visste inte riktigt vad jag skulle ha på den. Visste bara att jag ville ha något med mina egna personliga budskap på.

Häromveckan så slog det mig att jag sett någon någonstans som hade två små silverbrickor på just en tunn kedja. Jag googlade lite och hittade det jag letade efter, två silverbrickor som man kunde gravera in det man önskade. Så nu har jag två små silverbrickor med mina egna budskap runt halsen och som ska påminna mig om vad som är viktigt här i livet.





Önskar alla en fin måndag vädret till trots.
Kram Carina.

2 kommentarer:

  1. Kära Carina. Vilket vackert halsband och jag tycker det låter som en strålande idé att bära det som betyder mest för dig runt halsen och då du går vilse så finner du din väg igen genom att fingra på ditt vackra halsband. Du är klok du.

    Vill också tacka dig så oerhört mycket för dina värmande ord hos mig. En värme som jag behöver mer än någonsin. Tack för att du finns där. Det betyder så mycket.♥

    Njut av din måndag kära Carina.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å, jättefint Carina! Jag tycker också om att ha något på mig som betyder något extra, som får mig att fokusera samtidigt som det skänker mig glädje. Vilka vackert halsband med mycket känsla och kärlek bakom.

    Stor kram!

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!