header

header

1 december 2014

Välkommen december.

Så var då julmånaden kommen och oj vad bra det känns! Älskar ju julen och alla förberedelser, musiken, eld som sprakar i kaminen, pysslet, dofterna, förväntan - ja, i princip allt. Men nu är december här och jag hälsar dig välkommen!

Första advent kom och gick i går. Naturligtvis tändes första ljuset (hann dock inte med att föreviga händelsen) och naturligtvis satt vi bänkade till Vinterstudion. När tävlingarna var avslutade tog vi oss ner på stan för att titta på julskyltningen. Marschaller lyste, hästar med bjällror om halsen klappades, brasor flammade i eldkorgar, det sjöngs och dansades runt granen.

Var in i några affärer men handlade kan jag inte säga att jag gjorde direkt. Eller ja, gjorde ett riktigt fynd på hattfabriken. Ingen hatt dock men väl en mössa i tweedliknande tyg med en kort skärm. Jag föll för den direkt och då den var nedsatt till ett väldigt bra pris var det bara att slå till :).

I dag var det jobbdag som vanligt och när jag kom hem fortsatte jag arbeta. Bilderna från helgen skulle ju redigeras och det var verkligen ett rent nöje. Jag hoppas verkligen jag får visa några bilder här framöver - för det blev många fina :).

Annars funderar jag mest på vad jag ska önska mig i julklapp. Har ingen aning egentligen men nedan har jag gjort en liten önskelista på vad som gärna får finnas under granen.



Snart dags för ett nytt avsnitt av Revenge - en bra avslutning på en bra dag!

Ha en fin kväll!

4 kommentarer:

  1. Så härligt och mysigt er helg låter! Jag älskar precis allt det du beskriver. Det här är en fin tid, gillar verkligen december! Gillar din önskelista också ;)

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det den bästa tiden nu! Hoppas att du får det mysigt och som du vill tiden fram till julen!

      Sköt om dig! Kram Carina

      Radera
  2. Vilken mysig helg ni har haft Carina. Det är en härlig tid som står för dörren nu. Jag älskar den här månaden innan jul med alla julförberedelser och förväntan. Med åren har jag också blivit bättre på att mota julstressen i grind och ta det lugnt, prioritera och hinna njuta. Fira jul så som jag och min familj vill och inte försöka dela mig i 20 bitar och vara överallt på en och samma gång. Det känns bra.

    Ta hand om dig kära Carina och så hoppas jag att du har tagit med dig den där sköna helgkänslan in i den nya veckan.♥

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klokt att mota julstressen i grind - jag har inte varit där riktigt ännu men jag jobbar på det och tror det kommer gå hyfsat i år :). Det är ju nu man ska njuta och inte stressa.

      Ta hand om dig du med och jag önskar dig också en fin vecka! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!