header

header

16 december 2014

Total avsaknad av julkänsla.

Om ungefär en vecka är det självaste julafton. Fatta! J U L A F T O N. Jag kan inte få in i mitt huvud att det snart är den mysigaste högtiden på hela året. Det är ju nu snön ska yra i luften och minusgraderna ska nypa i kinderna och näsan bli röd. Det är ju nu träden ska vara snötyngda och man ska känna den där känslan som infinner sig en gång om året - julkänslan. Så är det tyvärr inte....

Nej, tråkiga november verkar ha fortsatt in i december. Mörkt, plusgrader, blött, blåsigt och totalt omysigt är den bistra sanningen. Det känns mer som en dag då vintern är på väg att ta slut än att den skulle vara i sin fulla prakt. Det är nästan så att jag längtar mer efter att ta fram rullskidorna och racern och ge mig ut på vägarna - men bara nästan.

Nu får det gärna bli totalt väderomslag med massa minusgrader och framför allt massa snö. Ge mig lite julkänslor så julen inte bara kommer och går utan att det känns något speciellt.



Önskar alla en fortsatt bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!