header

header

28 december 2014

F R O S T

Bitande kallt och strålande sol. Nästintill perfekt ute om man frågar mig. Lite mera snö så skulle det varit optimalt. Och vad passar då bättre än att rota fram macrot och gå loss på frosten som täcker fönsterrutorna på altanen. Helt otroligt vilka vackra kristaller man kan se bara man går tillräckligt nära.





Denna frostnupna dag har jag minsann stuckit näsan utanför dörren vid flera tillfällen (även om jag varit inne och eldat en del också). Redan i morse drog jag till grannstaden för att åka lite skidor. -17 visade termometern och jag måste erkänna att det var väldigt kallt. Helt stelfrusna tår hade jag när jag kom hem. Fina förhållanden var det också men på tok för tråkig bana för min smak. Att åka in och ut ur stadion upp och ner - nja, säger jag bara.

Det blev även ett besök på mellandagsrean och ett alternativ till nyår inhandlades - en klänning hör och häpna. Svart naturligtvis och halvlång ärm och lite lagom fin. Tror jag kommer känna mig bekväm i den.

Nu ska här plöjas andra julklappsboken. Är på sluttampen och har väldigt svårt att slita mig :).

Ha en fortsatt fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!