header

header

21 november 2014

Skrämde mamma :).

Nästan det första mamma sa till mig när jag pratade med henne i telefonen i dag var: "fy vilken otäck bild!" Jaha?......., svarade jag och förstod ingenting. En otäck bild? Vad då?? Var då??? Fick snart förklaringen att det var vampyr-bilden på mig själv som jag lade ut här för några dagar sen. Jag försökte försvara mig och sa att jag tyckte den var cool. Men icke - det gick inte att rubba mamma. Bilden var skrämmande och otäck. Måste erkänna att också M reagerade när han kom in när jag satt och höll på med den. Han tyckte inte heller att den var helt behaglig - hehe!

Den här är väl inte lika otäck, mamma?? ;)

Förutom att skrämma mamma så har jag fått en del annat gjort. Denna fredag har, liksom alla andra, gått i en rasande fart. Städade i morse och fick riktigt hålla mig i schakt för att inte börja plocka fram adventsljusstakar och stjärnor. Åh, vad jag längtar efter detta. Men höll mig som sagt. I alla fall i dag....

När Emma var lämnad vid skolan drog jag ut på ett löppass. Älskar det!!! Och det blev inte sämre av att det föll ganska mycket snö där ute i skogen. Så himla mysigt! Fick mitt vara-ute-i-skogen-konto påfyllt så nu ska jag nog stå ut någon dag igen.

Mera städning när jag kom hem - efter att ha fått tagit en ofrivillig bilresa till grannstaden. Detta då min kära miljöbil har ett filter som tenderar att sota igen om man inte kör längre sträckor emellanåt. Suck! Så en extra tur fram och tillbaka blev det dit. Sen har jag faktiskt hunnit med att shoppa lite också. Ett par jeans till mig själv inhandlades och så lite mera julklappar.

Nu blir det en lugn kväll i väntan på helgen som kommer. Lite lösa planer finns men vi får se exakt vad som händer. Det är ju längdskidpremiär från Bruksvallarna. Oj, oj, oj - detta kommer bli en bra helg!

Ha det riktigt bra allihop!
Kram Carina.

2 kommentarer:

  1. Jag känner samma sak; det här kommer bli en bra helg! Tänker också förbereda för advent så att det bara är att plugga i kontakten nästa söndag :-) Mysigt att det snart är jul! Kram <3

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att vi har samma känsla - då bara måste det bli en bra helg :). Tänkte skicka upp M på vinden så han får ta ner allt som behövs till advent så vi också bara har att plugga i nästa helg. Håller med om att det är riktigt mysigt att det snart är jul.

    Stor kram tillbaka till dig <3

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!