header

header

8 november 2014

Att inte göra något särskilt.

Lördag och en riktigt höstruggig sådan. För annat kan man inte säga när det inte riktigt ljusnar på hela dagen. Eller när dugget hänger i luften och gör asfalten mörk. Så jag måste nog erkänna att så fasligt många timmar har jag inte spenderat utomhus en dag som denna.

Nej, efter morgonens rullskidpass (som faktiskt gick ruggigt bra) så har jag varit inne och fixat. Har haft några saker jag var tvungen att ta tag i men nu så, nu är det ordnat. En sväng till en ny lampaffär har vi också klämt in. Och minsann, visst hittade vi nya lampor till hallen så nu kan det bockas av från att-göra-listan.

Och sen har jag unnat mig att ta det lugnt, att inte göra något särskilt. Att unna mig lyxen att krypa upp i favorit-fåtöljen med en godispåse (jajjamän, numera är det lördagsgodis som gäller för undertecknad) och min bok. Och efter en timme helt i bokläsandets värld så var boken färdigläst och en känsla av tomhet infann sig. Oj, så bra den var!! Och den gav mig verkligen en känsla av vad många människor genomled under andra och första världskriget. Kommer nog ta några dagar innan jag smält det här. (boken är Sophies historia av Jojo Moyes).

Lite, lite vitt blev det på marken i går.


Nu ska vi se om jag kan övertala M att se någon av filmerna i Twilight-serien eller om jag ska genomlida Så mycket bättre. Kajsa Grytts dag står på agendan och ska jag vara ärligt är det ingen favoritartist för mig. Men jag kan ju ha helt fel - det kan ju bli riktigt bra.


Ha en fortsatt bra kväll!


2 kommentarer:

  1. Den boken räknar jag till en av de bästa som jag läst. En fantastisk bok! Vilken bild, så vacker! Rullskidor låter himla kul! Ha en fin söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag måste hålla med! Böckerna av Jojo Moyes är helt fantastiska!

      Hoppas du haft en fin söndag!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!