header

header

1 oktober 2014

Hej Oktober!

Ja så var det då ännu en månad som slutat och en ny som tagit vid. Minns att jag sa i början av september att jag misstänkte att den månaden skulle gå fort. Och minsann fick jag inte rätt. Begriper inte vart september tagit vägen men mycket roligt har den innehållit och många nya minnen har jag fått :).


Full fart har det varit i några dagar men det är bara roligt. I gårkväll hade jag en familjefotografering. Så himla kul!! Och minsann fick vi inte det finaste kvällsljuset där ute i skogen. Många fina kort blev det och jag kunde ju inte hålla mig med redigeringen så klart. Så i dag har jag suttit otäckt många timmar vid datorn :). Tog mig dock i kragen och körde styrka i kväll - det dåliga samvetet tog över och det är jag tacksam över nu.

En vända till köpcentret blev det också i eftermiddags. Liten hade med sig några pysselböcker till skolan häromdagen. Hon hade dem i ryggsäcken och när hon kom in efter första rasten var de inte där. Någon hade alltså stulit dem ur ryggsäcken!! Helt otroligt! Jag fattar inte att det börjas med sådant redan nu. Jag blev riktigt arg. Inte över förlusten av själva böckerna utan att någon stulit. Varit och rotat i hennes ryggsäck. Sånt gör man bara inte! Nej, det blev en lapp till fröken medskickad i dag där jag bad henne ta upp detta med klassen. Inte för att jag tror (hoppas) att det är någon där men utan för att jag tycker man ska berätta sådan för barn och förklara att det inte är ok.

Så klart blev Emma väldigt ledsen över förlusten och jag lovade att vi skulle ersätta dem med nya i dag. Råkar man ut för en sådan sak så tycker jag det är självklart att skaffa nya. Så därav besöket till köpcentret. Och sen vankas det minidisco på fredag. Emma har inte varit iväg tidigare men nu vill hon gå. Och då måste man ju ha lite nya kläder så det fixade vi också. Emma valde själv och kom hem med fina kläder och en accessoar (mycket viktigt enligt henne själv <3). Ja, nu börjas det - önskar att jag kunde frysa tiden ibland.

Dags att krypa ner i sängen och läsa lite innan ögonen faller ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!