header

header

15 oktober 2014

Har krupit in.

Snålblåst. Duggregn. Mörkt och kallt. Ja, nu har hösten på allvar slagit till. Löven faller av träden och det blåser - nordan. Och jag som i vanliga fall gillar att vara ute vill inte längre. Tycker inte om det som händer. Vänder ryggen åt det som pågår ute. Kryper in i stället.

Träningslusten flög sin kos tillsammans med den fina hösten. Det är samma där - vill inte. Så jag lyssnar på min motvilja och struntar helt enkelt i det. Tänker att kroppen nog behöver lite vila. Att få ta det lugnt ett tag. Förhoppningsvis kommer lusten tillbaka snart.

En fördel med att krypa in är att lusten att ta tag i saker inomhus har kommit tillbaka. Vi har lovat Emma att hon ska få lite nytt i sitt rum. Har ärligt talat inte haft tid att göra det men nu så. Nu är tapeter köpta. Lite nya möbler och lampor. Färg ska inhandlas i morgon. Och lite piff så klart men det får vänta tills taket och väggarna är klara. Det här känner jag ska bli riktigt roligt. Det kanske finns en fördel med att krypa in ibland :).

Längtar efter solen och dagar som denna.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!