header

header

31 oktober 2014

En synnerligen bra fredag!

Tänk att vissa dagar bara är så där bra utan att man riktigt kan sätta fingret på vad det är som är bra. Men sköna är dom och det är bara att tacka och ta emot när de kommer. Precis en sån dag har jag haft i dag :).

Och egentligen har jag inte gjort något sensationellt eller häpnadsväckande. Nej, tvärtom. Det har mest varit saker som jag vanligtvis tycker är supertråkiga men i dag har de av någon konstig anledning inte varit det.

Började dagen med att ta hand om massa tvätt (hur roligt är det på en skala??). Sen arbetade jag lite med några bilder till mitt projekt - det var ju i och för sig roligt. Efter det drog jag och Emma ut och krattade löv - även detta var ganska roligt. Och framför allt skönt att vara ute i det fina vädret. Efter att ha hoppat i lövhögen (inte jag) och fått ihop 7 proppfulla skottkärror - ja då var vi färdiga och redo för lunch!

Resten av dagen har väl inte varit fullt lika effektiv men den har fortsatt i samma anda. Ett rullskidpass som gick grymt bra klarades av. Ringen jag fick av mamma är inlämnad för storleksändring - den var ganska mycket för stor - så nu väntar jag tills den är klar och kan sitta på mitt finger. Sen var det visst kvällen och helg igen. Och inte vilken helg som helst. Nej, nu stundar ju Allhelgona eller Halloween om man så vill. Emma är inte mycket för att gå runt och köra Bus eller godis så det hoppar vi. Även Halloween-discot som är i kväll står hon över. Hon kom ju på att det kan bli ganska läskigt.....

Bjuder på en bild med spökkänsla som jag tagit med tekniken jag nämnde att jag testade i går. Det går att göra oerhört häftiga saker med detta och det är definitivt något jag kommer att öva mera på. 

Sen får jag väl även bjuda på ett häx-kort en dag som denna :). 

Nu dags att fredagsmysa med vårt lilla/stora troll och fundera på vad helgen ska bjuda på!

Glad Allhelgona!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!