header

header

22 oktober 2014

Att ha klarat det!!!!

Så var då de 30 dagarna i utmaningen att klara sig utan socker till ända. Och jag kan med glädje meddela att JAG KLARADE DET!!!! Det trodde jag ärligt talat inte att jag skulle göra. Och jag måste erkänna att jag inte trodde att det skulle bli så svårt. Vissa dagar har det varit hemskt. Men jag har bitit ihop och hållit mig från det söta.

I går var utmaningen slut och jag deklarerade ju tidigare att jag skulle fira detta med en stor chokladkaka. Men när gårdagen kom var jag inte ett dugg sugen på choklad. Så det struntade jag helt enkelt i. I dag testade jag att äta lite sött men nja - det smakade inget vidare :). Jag kommer inte vara så strikt framöver men jag tror inte jag kommer äta riktigt lika mycket sött som tidigare.

Annars har det varit full fart. Åtminstone här hemma. Jag har äntligen fått tid över och dragit igång ett än så länge hemligt projekt. Har kommit en bit på vägen med det och jag tror det kommer bli bra. Visar kanske vad det är jag håller på med någon gång framöver ;). Sen är det ju allt det där vardagliga man ska hinna med men på något sätt går det också.

Emma har piggnat på sig och är åter i skolan. När vi var hemma i måndags ville hon baka och självklart fick hon det. Hon var superduktig och fixade allt själv. Läste receptet som hejsan hoppsan. Käckte ägg, blandade smeten och grejade. Fin fina muffins blev det och enligt hennes utsago var dom kanongoda (jag smakade inte då utmaningen fortfarande gällde).




 Muffins made by our little konditor här hemma :)

I kväll blev det en härlig promenad med en fin vän. Så himla skönt att komma ut i friska luften och att få prata bort lite tid. Att vistas utomhus har inte legat högt på prioriteringslistan de senaste dagarna. Det ihärdiga regnandet har gjort att jag haft väldigt svårt att ta mig utanför dörren. Dags att ändra på det. Man mår ju så mycket bättre när man varit utomhus.

Nu blir det till att mysa lite framför tv:n innan sängen väntar.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!