header

header

5 augusti 2014

Inte det smartaste jag gjort.

Det har väl inte undgått någon den hemska skogsbranden som härjar här i Sverige. Usch och fy. Jag lider verkligen med alla drabbade. Kan inte ens föreställa mig hur det måste vara för alla. Fast vi bor ganska långt bort från själva branden så känner även vi av den.

Sen i går eftermiddag har vi tillbringat större delen av dagarna inomhus. Röken från själva branden har nått vår stad och dörrar och fönster hålls stänga. I går kom även regn och med det en grå sörja som täckte det mesta. Så det blev till att ge sig ut och tvätta fönster, foder, räcken och allt annat som tidigare varit vitt och bilen. Oj, hur den såg ut. Men efter lite skurande var det mesta hyfsat rent igen.

I morse kändes luften renare och jag bestämde mig för att ta en rullskidtur. Det visade sig inte vara det smartaste jag gjort. Att andas in och dra ner luften i lungorna. Inte bra. Resten av dagen måste jag erkänna att jag haft ont i luftrören och att dom inte känts helt hundra. Ja, ja, man lär så länge man lever.

Inte så mycket spännande som hänt denna tisdag. Känner mig lite trött efter helgens kurs både sov- och inspirationsmässigt. Tömd på något vis. Men det är väl kanske så det ska kännas :).




Nu ska jag ägna återstoden av veckans avsnitt av Hart of Dixie min fulla uppmärksamhet.

Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Skogsbranden är så otäck! Lider också med alla drabbade. Hemskt att röken har nått er och allt vad det innebär. Bäst att ni håller inne med tanke på hur du kände det efter en stund ute. Ja, verkligen otäckt! Tänker på er.

    Bilderna är helt enastående Carina…ja, helt underbara. Jag kan inte sluta titta.

    Ta hand om er!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta!! Skogsbranden är verkligen skrämmande och jag kan inte ens föreställa mig vad de drabbade går igenom.

    Blir så glad över kommentaren om min bilder. Tusen, tusen tack <3.

    Hoppas du har det bra och att du fortfarande kan njuta av sommaren.
    Stor kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!