header

header

6 augusti 2014

Det där med att kunna slita sig....

Jag vet att jag tjatat om kursen jag var på i helgen. Men jag kan inte låta bli att fortsätta. Har äntligen fått några minuter till övers och kan sitta och pilla med de bilder jag inte hunnit med tidigare. Och förutom träning är det få saker som skänker mig lugn som när jag sitter och redigerar.

Fantasin får flöda fritt och jag känner mig löjligt lycklig när bilden jag håller på med får huvudet att spinna igång och en historia tar form. Älskar det där, när man ser en bild och känner att den "talar till en". När man kan tolka och diskutera. När bilden väcker känslor och ger något.

En bild jag totalt ratade när jag var på kursen är denna nedan. Men när jag kom hem och satte mig och tittade på den så hade den något. Det där mötet ute i urskogen. Vilka är dom? Människor? Väsen? Är mötet av ont eller gott? Ja, det är mycket man kan fundera över när man betraktar och verkligen tittar på en bild :). Vad tänker ni på när ni ser denna bild? Kom gärna med era tankar, det vore roligt att veta.


Nu borde jag försöka slita mig och fixa lunchen. Och sen är det visst en väska som ska packas färdigt också. Jepp, ny resa och nya äventyr på g, sista semesterveckan ska utnyttjas till max. Kameran är med och är internetuppkopplingen ok så kommer nog några inlägg att trilla in. Till dess: ha det så bra!

Kram Carina.

1 kommentar:

  1. Resan närmar sig alltså :). Hoppas att ni får det riktigt bra och att det finns bra internetanslutning så att vi får se bilder. Annars får vi hålla oss till tåls till dess ni är hemma igen :).

    Och som vanligt är dina bilder fantastiska!

    Trist med röken och sotet. Det verkar ha varit värre i Borlänge än här i stugan, vi hade lite disigt en dag bara. Lider också med alla som drabbats, det är verkligen fruktansvärt.


    Som sagt, ha nu en riktigt bra resa!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!