header

header

12 juli 2014

Sommar- & kalaslördag.

Man vet nästan inte vad man ska skriva längre utan risk att upprepa sig. Men när det gäller vädret just nu så tror jag inte det gör något för det är verkligen helt fantastiskt just nu! Det är nästan så jag inte tror det själv: att vinterälskaren jag skulle njuta så mycket av sommaren :). Men det gör jag.

Tycker det är riktigt skönt att gå med fötterna i gräset. Att kunna träna i bara en sporttop och korta tights. Bor i princip i bikinin den övriga tiden när inte träningskläderna är på. Tycker det är ofantligt skönt att traska runt i trädgården och rensa lite här och där. Hade gärna lagt till att jag tycker det är skönt att sitta och läsa också men nja, det där med att sitta stilla och att läsa - nej, det är inte sig riktigt likt. Men den kanske kommer till slut - ron för att göra just det.

I dag har det varit ännu en skön sommardag. Har dock tillbringat en del av den inomhus då jag var tvungen att baka liiite till, städa huset, tvätta och fixa. Men det gjorde inget, det gick liksom av sig själv. Ett pass på rullisarna blev det också i morse och tack gode gud för att asfalten är varm så man kan få stavfäste. Mina spetsar är katastrofalt slöa så utan varm asfalt inget fäste (& jag vet att jag borde ta tag i det men har inte orkat).

I eftermiddags var det dags att åka på kalas och fira en av Emmas bästa vänner. I dag var det Tilde som fyllde 7 år och bjöd på storstilat kalas. Oj, så roligt dom hade det. Det är inte utan att det värmer i hjärtat när man ser och hör hur roligt dom har. Tusen tack Tilde för ett fantastiskt kalas!!




I morgon är det ett nytt kalas som väntar. Det är nämligen den lilla madammen här i huset som har födelsedag i morgon och väntar med spänd förväntan. Det är stort att fylla 7 år. I morgon är det vår älskade Emmas dag. 7 år!! Herregud, vart har tiden tagit vägen??

Ha en fin sommarkväll!
Kram Carina.

2 kommentarer:

  1. å, jätteskönt det låter! Jag tycker också om sommaren när den är solig och varm och känna gräs under fötterna.

    Fint med kalas och extra speciellt när er lilla madame fyller år såklart! Grattis till sötaste Emma!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Emma hälsar och tackar!

      Ja, det är speciellt när ens egna barn fyller år. Så härligt att se all den förväntan som lyser i ögonen och glädjen - oslagbart!

      Du verkar också ha en fantastisk sommar - härligt! Hoppas den fortsätter länge till hos dig!

      KRAM Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!