header

header

28 juli 2014

Lycka är att....

... få rida!! I alla fall om man heter Emma.

Det är ju uppehåll från ridskolan över sommaren (tack å lov enl. mamman) men då är det någon som har ett grymt sug efter att få rida. Då är det tur att mamman och pappan har vänner som har egna hästar som man kan få åka och stilla begäret hos :).

Så i dag har vi varit och hälsat på våra vänner och visst fick Emma rida. Skritt, trav och "hopp" över bommar i paddocken. Och så rykta och göra hästen Olle fin förstås. Och förstå när man även får spreja glitter på honom så han blir extra fin - oj, vilken lycka!!

 Två små tjejer och en envis häst.



Att få rida iväg ensam - lycka!!

Större delen av denna måndag blev till att handla om hästar för vår del. Och vi fick ju även umgås med våra vänner - inte fy skam. Men jag tycker ändå att tiden bara springer i väg. Hinner inte med ett dugg för tillfället och allt som ska göras/hinnas med bara byggs på. Det är inte utan att jag känner mig lite stressad så här i semestertider. Ska försöka lugna ner mig lite men det är inte helt lätt.

Hoppas alla fått en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!