header

header

18 juni 2014

Så där barnsligt förtjust.

Kan inte hjälpa det men jag känner mig barnsligt förtjust just nu. Och det som skapar denna förtjusning är när jag ser att fröna jag sådde för ett tag sen tar sig och blir till sallad och rädisor. Detta är lyx för mig. Att odla sina egna grönsaker. Jag önskar att jag hade mer tid (& mitt växthus uppsatt) för då skulle jag odla så det stod härliga till. En dag kommer det kanske bli så men till dess tänker jag fortsätta vara överförtjust över mina små odlingar :).






Onsdag i dag och ruggit nära den där sista arbetsdagen innan semestern äntligen kommer. Jag vet att jag tjatat om min ledighet men jag tror nog aldrig att jag längtats så mycket som i år. Och den har nog aldrig varit så välbehövlig som i år. I dag var det nära tårarna vid skrivbordet på jobbet - den där högen tar ju aldrig slut. Men antingen blir den färdig eller så tar jag resten när jag kommer tillbaka. Det får bli som det blir.

Nu blir det till att parkera sig i soffan och försöka lugna ner kroppen efter kvällens pass på racern. I dag var jag inte nådig utan det blev en rejäl genomkörare och efter dessa brukar det vara svårt att komma ner i varv.

Trevlig kväll!


2 kommentarer:

  1. Skoj med egenodlat! Jag skulle så gärna vilja vara en sån som odlar och har sig, men jag har försökt och glömmer alltid helt bort att sköta om det jag odlat :(. Fina bilder på dina skördar!

    Härligt med semestern så nära inpå, synd bara att det är så körigt för dig. Hoppas att din sista dag inför semestern blir bra ändå!
    Många kramar till dig! /Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennifer! Hoppas att du piggnat på dig och att du börjar bli frisk.

      Önskar dig en fin midsommar!
      många kramar tillbaka till dig!

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!