header

header

16 juni 2014

Rivstart & nedräkning.

Så var sista veckan innan semestern inledd och jag måste erkänna att jag har nedräkning. Med tanke på att dagen startade i ett rasande tempo och fortsatte likadant (precis som livet i övrigt ser ut just nu) så ska det bli skönt med semester. Vi är alla trötta och slitna så lediga veckor kommer sitta fint.

I går var det också fullt upp. Kroppen skulle tränas. Kort redigeras. En ridskolesäsong skulle avslutas. Oj, vad roligt det var att se hur mycket Emma lärt sig. På avslutningen fick barnen rida en bana och Emma deklarerade där hon stod och väntade att när det blev hennes tur skulle hon minsann trava hela banan. Jag trodde väl i ärlighetens namn inte att det skulle gå att köra alla hinder i banan i trav men det fick jag äta upp. Minst var hon i "tävlingen" vår tjej men som hon red och styrde med hästen. Jag blev mäkta imponerad och stolt så klart :). Det var även en stolt och glad tjej som tog emot sitt diplom efter ridningen och som nog kommer längta efter hästarna i sommar.

 Stallkatten gillar att gosa.

 Klubbens senaste häst (t. h.) måste man ju hälsa på.

 Även här travades det.


Nu ska jag försöka hinna redigera lite bilder, fixa en logga, handla + en massa annat som ska ordnas innan den här dagen är slut. Måste dock erkänna att det känns skönt att konstatera att det är ännu en jobbdag avklarad och en dag närmare semestern.

Önskar er en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!