header

header

30 juni 2014

Att hitta stämningen.

Som ni säkert redan vet vid det här laget så älskar jag platsen där det finns en massa pianon. Att den här platsen även innefattar skogen - ja då förstår ni att den ligger högt i kurs hos mig :).

För drygt ett år sedan var jag där för första gången. Första gången jag gick en "riktig" fotokurs. Första gången jag överhuvudtaget instruerade modeller, iscensatte mina egna fotografier och fotade människor. Ett drygt år sedan.

Det har blivit några fler besök vid den här platsen under året som gått. Det går liksom inte att beskriva men det är något där. Något som lockar och drar. Något som sätter igång något inom mig. Något som gör att jag kommer tillbaka.

Tog ju med mig Emma dit förra veckan för att fota lite. Och det är ju så där. Man vet aldrig riktigt. Det kan bli helt fel. Hon kan sätta sig på tvären och inte alls vilja (& det respekterar jag naturligtvis, när vi fotograferar ska det vara roligt & på hennes villkor). Det kan var helt fel ljus. Helt fel stämning. Men tänk, det var det inte. Det var bara helt rätt. Och Emma förstår mig, hon vet precis vad det är jag vill ha och levererar. Så i dag bjuder jag på några bilder där vi tillsammans hittade stämningen.




En massa fix och ordnande har det varit i dag. Huset har städats. Kroppen har tränats (ett pass som lätt gick in på topp tre-listan över sämsta passen ever). Ärenden har gjorts. Nu borde jag packa väskorna och fixa i ordning för vår lilla road-trip vi ska göra. Borde.... men jag kommer mig inte för det. I bland är det stört omöjligt att göra det man ska. Men det ordnar sig - jag har ju hela kvällen på mig :). 

Hoppas ni alla har fått en bra start på veckan!
Kram Carina.

4 kommentarer:

  1. Superfina bilder! Nu hoppas jag att ni får en riktigt bra road-trip!

    Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Jennifer! Tänk att kontrollfreaket jag gått med på en resa utan att riktigt veta vart vi ska åka :). Men det blir nog bra.

      Ha det bra! Kram Carina

      Radera
  2. Helt fantastiskt magiska bilder vännen! Du är så jäkla duktig Carina och jag är så stolt över dig sa du veta. Jag hoppas att jag snart får se dina vackra bilder i magasin och kanske på någon utställning. Och att du älskar just denna plats förstår jag. Måste vara varje fotografs dröm.

    Sköt om dig och ha en strålande fin sommar!

    Kram Charlie (dvs Lotta som efter en välbehövlig bloggpaus har påbörjat ett nytt bloggäventyr, något helt annat men fortfarande så mycket jag)

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt att du är tillbaka! Välkommen! Har saknat dig ska du veta.

    Och stort tack för dina fantastiskt snälla ord om mina bilder. Blir så oerhört glad. Tusen tack!

    Ha det bra! Kramar Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!