header

header

8 maj 2014

Alltså den där parken.

Det är inte särskilt ofta men emellanåt händer det. När man hittar den där platsen som fullkomligt tar andan ur en. Den där platsen man inte kan se sig mätt på. Där man vill stanna. Platsen där ljuset är så magiskt att man inte vet vart man ska ta vägen. Där träden är enorma och sträcker sina kronor mot en strålande himmel. Platsen som låter fantasin skena fritt. Den där platsen som finns mitt i allt och välkomnar en in i magin.

Platsen som tog mig med storm på vår resa var Central Park. Denna enorma park mitt i New York. Tror nästan att jag hade kunnat tillbringa alla dagar där och bara gått runt med min kamera :). Det gjorde jag ju naturligtvis inte men det blev åtminstone ett besök om  dagen där under vår vistelse. Några gånger med kameran, några gånger utan.

Det är svårt att beskriva med ord det man upplever och lika svårt att fånga med kameran. Men jag har gjort några tappra försök så dagens bildbomb kommer från Central Park.















En dag drömmer jag om att komma tillbaka hit och få göra en riktig porträttfotografering. Och en dag kanske drömmen slår in.....

Trevlig torsdag!

3 kommentarer:

  1. Å Carina! Vilka bilder du tagit! Du har fångat New York City så fantastiskt fint. Älskar hur du har gjort kollagen och blandat färg och svarvitt. Visst är Central Park underbart. Ofta när jag längtar till Manhattan är det just till Central Park…eller the Greenwich Village. Man hittar sina små områden som känns extra härliga.

    Jag hade så gärna träffat dig! Dina bilder har jag längtat att få se. Och om jag inte sagt det tidigare…vad vacker du är!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Wow! Kan förstå att du gillade Central Park. Ser fantastiskt ut och dina bilder är ljuvliga!
    Ha en riktigt bra helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Alla bilder grymma! Den första och sista bilden har jag tittat länge på. Drömmande fina! Tycker att bildmässigt är detta inlägg topp 3!! Vad du utvecklas Carina! Synd att jag inte hakade på den utvecklingskurvan :o). Kram så ses vi snart! / Bodil

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!