header

header

13 april 2014

Söndagen till ända.

Snart är denna helg till ända. En helg som gått ganska fort och som har innehållit mycket. Hade en önskan att ta det lilla lugna men nja, riktigt så blev det inte. Och jag har ingen annan än mig själv att skylla :).

I går blev det årets första racerpass. Hade längtat något grymt. Och visst svarade det när man trampade på men roligt..... Nej, ska jag vara helt ärlig så var det allt annat än roligt. Berodde till stor del på all motvind som blåste från alla håll och kanter. Men så är det i bland.

Inhandlade ståltråd i går och med det blev jag sittandes hela kvällen. Knåpade ihop två kronor/tiaror till ett kommande projekt - hittar man inte det man söker får man göra så gott man kan för att fixa det själv. Fortsatte i samma anda i dag då ett gammalt lakan tog steget till att bli en svepande underkjol (också detta till det kommande projektet). När jag satt där vid symaskinen tänkte jag att det var allt bra tur att min gamla lärare i mönsterkonstruktion och sömnad inte såg mitt verk. Här var mönstret ritat på frihand och uppläggningarna gjorda med ögonmått. Men jag tror nog att kjolen kommer fylla sin funktion i alla fall ;).

I morse blev det ett styrkepass som hette duga. Helt slut i armarna blev jag och vi får väl se hur mycket träningsvärk jag får i morgon. Det blev även premiärrensning ute i trädgården. Skönt att rensa upp i rabatterna och ge plats åt allt det nya som är på väg upp. Det kliar även i fingrarna att dra igång ett kommande utomhusprojekt men jag tror nog att tjälen måste gå ur marken lite först.

Sen har vi ju hunnit med att hälsa på en treveckors liten kille och hans mamma och pappa. Oj, så fin! Fick även hålla lite, vilket var väldigt mysigt, men när han började pröva sin stämma då lämnade jag snabbt honom i från mig.

Nu dags att ladda för ny vecka som innebär massa jobb men sen är det påskledigt och det ska bli så skönt!! Bara att bita ihop de kommande dagarna så kommer det gå kanon!

Har inte rört kameran i helgen så det får bli en bild från veckans fotografering.

En trevlig kväll önskar jag er!
Kram Carina.

2 kommentarer:

  1. Jättefin bild!
    Låter som en bra helg, kul med racer, är ju bra sugen på att köpa mig en sån :).

    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK!!

      Racer är riktigt roligt så det tycker jag du ska skaffa en :).

      Ha det bra! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!