header

header

9 april 2014

Här har jag tillbringat många timmar….

Sommar. Sol. Cykelturer. Brunbrända ben. Matsäck. Vänner. Bad hela dagarna. Ja, så såg många dagar på sommarloven ut för min del.

Morgon och en sol som sakta stiger och börjar värma. Packa väskan. En bullpåse, en flaska saft och ett paket mariekex. En handduk och baddräkt också så klart. Möta upp vännerna. Trampa grusvägen fram tillsammans. Till badplatsen och sjön. Till frihet under ansvar.

Hur många timmar vi tillbringade där vid Klaxsjön det vet jag inte. Bara att det var många. Från tidig morgon till sen kväll. Då var vi där - jag och mina vänner. Umgicks. Spanade. Lekte. Hade roligt. Så många fantastiska minnen :).

När jag var hemma förra veckan så kände jag en kväll att jag ville dit igen. Tog helt sonika med mig mamma och kameran och fick njuta av en vacker solnedgång och en stund i stillhet.




Ja det blev ett litet besök till en av många platser som spelat stor roll i min barndom. Är tacksam över alla minnen jag och mina barndomsvänner skapat här.

Denna dag då? Tja, jobb som vanligt. Lite pluggande hemma på det. Tog mig även i kragen och började måla ett litet projekt. När Emma var hämtad så fixade vi en provisorisk dagljusstudio här hemma och fotograferade. Är så glad att min lilla modell vill ställa upp på mina tokiga infall. Och ännu gladare blev jag när bilderna kom in i datorn. Många fina bilder blev det :).

Snart dags att stänga ner och gå och sova. En ny oskriven dag i morgon!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!