header

header

21 mars 2014

Vi läser.

Emma verkar inte bara ha ärvt mina dåliga sidor. Nej, en sida som har gått i arv verkar vara intresset för böcker och för att läsa. Något jag är väldigt glad över. 

Jag har alltid varit en bokmal och minns att jag lärde mig läsa genom att lyssna på sagor på de kassettband med tillhörande böcker som fanns på "min tid". Ni kanske kommer i håg: När du hör det här ljudet. "Pling". När du hör det ljudet, då vet du att det är det dags att vända blad. Nu börjar vi". Tack vare dessa sagor lärde jag mig läsandets ädla konst och fick till och med läsa saga för mina vänner. Kommer ihåg att sagan om Rumpelstiltskin var särskilt efterfrågad :). 

Böcker ligger mig som sagt varmt om hjärtat och jag har ju hoppats att även Emma ska upptäcka deras underbara värld. Har därför läst mycket för henne ända sen hon var liten. Lässtunder tillsammans och god natt-saga varje kväll. Så har det blivit och det känner jag mig nöjd med. 

I dag körde vi lässtund efter skolan och i dag var det inte bara jag som läste högt. Nej, i dag fick bjöds även jag på sagostund och fick höra berättelsen om hästen Tulla. Vi tar det lungt, läser några meningar, stannar upp, fortsätter och blir det för mycket lägger vi bort boken och fortsätter antingen senare eller en annan dag. Att läsa ska inte vara något tvång. Det ska vara lustfyllt och roligt. Så det är det vi gör. Vi läser :). 




Full fart ända sen jag steg upp i morse. Huset är städat. Tvätten är tvättad. Kroppen är tränad (ett MTB-pass i blåstvädret). Kameran laddats (i helgen väntar ett foto-jobb om vädret tillåter). Och så har jag hunnit läsa lite också. En bra fredag med andra ord.

Önskar alla en riktigt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar att läsa! Älskar! Precis som du har jag njutit av sagor på kassettband och så har jag fortsatt och läsa. Bland det bästa som finns. Underbart att Emma tycker om det med!

    Ha en jätteskön helg! Låter spännande med laddad kamera och fotouppdrag ;)

    SvaraRadera
  2. Detta är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för var och en att höra. jag har varit gift fyra 4 år och i femte år av mitt äktenskap måste en annan kvinna ta min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i 2 år tills jag träffade ett inlägg där den här mannen Dr.Wealthy har hjälpt någon och jag bestämde mig för att försöka hjälpa mig att ta med min älskare hemma och tro mig, jag skickade bara min bild till honom och min man och efter 48 timmar som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i hus och se det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i likhet med att träffa den här mannen och få din älskare tillbaka till dig själv. Hans email: wealthylovespell@gmail.com. ELLER KAN DU LÄGGA UPP HEM UPP PÅ WHATSAPP ANVÄNDA DETTA MOBILNUMMER +2348164728160.

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!