header

header

10 mars 2014

Stor händelse på en vanlig måndag.

Emma har länge velat ta hål i öronen. Hon har bönat och bett men jag har stått emot. Har tyckt att hon varit för liten. Varit orolig att hon skulle fastna när hon lekte etc. Men för ett tag sen gav jag med mig och sa ok. Hon fick själv bestämma om och när hon var redo och hon har funderat hit och dit.

I dag efter skolan hade hon bestämt sig och man ska ju hålla det man lovat. Sagt och gjort. Vi for iväg och jag poängterade flera gånger att hon behövde inte. Att det var helt ok att ångra sig. Men Emma hade bestämt sig. Hon klättrade upp i stolen. Valde de örhängen hon ville ha och sen var det dags. Inte ett ljud gav hon i från sig och vips satt det två små blå stenar i örsnibbarna. Och så glad och stolt! Tror inte jag sett henne så nöjd förut. " Jag kan nästan inte tro det mamma. Att jag har hål i öronen." Det blev en stor händelse på en vanlig måndag <3.

Förutom håltagning i öronen så vi varit på utvecklingssamtal (som gick toppen) och jag hann vara med på lite lektion också. Jag fick även med mig Emma ut en sväng - jag sprang och hon cyklade. Gick riktigt bra och jag tror vi hade lika roligt båda två. Hemma igen körde jag lite functional training - när M inte är hemma får man träna det som går :).

Nu ska jag gotta mig i den bokhög som kom med posten i dag. Kunde inte hålla mig utan var tvungen att beställa lite mer böcker på rean. Fem stycken fotoböcker till rejäla fyndpris blev det. Mycket intressant och rolig läsning. Jippii!!

Trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Tufft gjort E! Hemma har vi en tjej som tjatar om att ta hål i öronen och nu verkar det vara flera på skolan som gjort det. Får nog boka in en tid till henne, är ju bra att göra det nu innan sommaren och badsäsong :).
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag trodde aldrig att hon skulle våga när det väl gällde :). Hörde att din E var sugen på att göra likadant. Jag tänkte också som dig att det var bra att göra det innan sommaren och badsäsongen drar igång.

      Ha en fortsatt bra vecka!
      Kram Carina

      Radera
  2. Detta är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för var och en att höra. jag har varit gift fyra 4 år och i femte år av mitt äktenskap måste en annan kvinna ta min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i 2 år tills jag träffade ett inlägg där den här mannen Dr.Wealthy har hjälpt någon och jag bestämde mig för att försöka hjälpa mig att ta med min älskare hemma och tro mig, jag skickade bara min bild till honom och min man och efter 48 timmar som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i hus och se det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i likhet med att träffa den här mannen och få din älskare tillbaka till dig själv. Hans email: wealthylovespell@gmail.com. ELLER KAN DU LÄGGA UPP HEM UPP PÅ WHATSAPP ANVÄNDA DETTA MOBILNUMMER +2348164728160.

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!