header

header

8 februari 2014

Känner mig allt lite lurad….

Den 8:onde februari och vinter. Det borde vara minusgrader, knarrande snö och ett ljus som sakteliga börjar återvända. Borde…. Verkligheten ser inte riktigt likadan ut. Plusgrader, duggregn och en jämngrå himmel ligger närmare sanningen.

Jag hade lite på känn inför den här vintern att det inte skulle bli någon höjdare. Att ett bakslag skulle komma efter de fantastiska vintrar som varit de senaste åren. Känslan verkar tyvärr stämma in och det är ju inget man kan göra något åt utan bara gilla läget. Men det är inte utan att jag känner mig lite lurad på vintern.
Hallå, vintern & solen var är ni??

Helg igen och denna kommer spenderas hemma. Hade gärna hittat på något skoj men energin räcker inte till just nu så vi blir hemma i stället. Något roligt väntar dock. En barndomsvän och hennes dotter, som ska spela tennis här i helgen, kommer förbi i eftermiddag :). Så himla roligt att få besök från Fagerås - inte allt för ofta det händer.

Dags att "sparka igång" denna lördag. Någon form av träning ska det bli då resten av familjen ska på ridskola. Hade tänkt ett skidpass men duggregn, kvitter från vårfåglar och plusgrader - nja - tror det blir till att damma av löpskorna i stället. Vi får se.

Önskar alla en riktigt trevlig helg!
Kram Carina.

4 kommentarer:

  1. Så trist att ni inte fått nån riktig vinter. Här har vi massor av snö och solen skiner. Hade gärna delat med mig.
    Kul med besök.
    Ha en fin lördag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Vi har ovanligt med snö i år. Det bara snöar och snöar. Så det blev omvänt tror jag - snön kom till New York ;) Igår sken solen och det är oslagbart med snö och blå himmel. Ja, hade gärna åkt skidor med dig här!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Visst skall det vara snö och sol på vintern... förstår inte alls hur det kunde bli så här fel :P

    kram kram och ha en fortsatt fin helg! Malin

    SvaraRadera
  4. Solen kikade förbi i dag så kanske får du fotografera snart? Annars är ljuset disiga dagar också vackert att fotografera porträtt i ��kram!

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!