header

header

29 januari 2014

Varför blir det så här?

Oj, oj, oj så det har väntats på denna onsdag. Är det onsdag snart? Hur många dagar är det kvar till onsdag?? Ja, så har det låtit sen i fredags då vi bestämde att en av Emmas klasskompisar skulle följa med efter skolan och leka. Och i dag var det ju äntligen onsdag och dags för Wilma att komma hit för första gången. Nu skulle det lekas och ha kul, eller??

Kan säga att junior här hemma inte var på humör för fem öre. I stället skulle hon sitta i soffan bredvid mig och häcka. Inte leka fastän kompisen kom med en massa förslag. Nej, i stället var det bättre att tjura. Kan säga att jag skämdes och tyckte det var riktigt jobbigt. Jag försökte förklara och få henne på bättre tankar men icke. Varför blir det så här? Det skulle jag gärna vilja veta.

Vila från träningen i dag och det suger kan jag lova. Skulle verkligen (efter eftermiddagens prövningar) behövt ut och ventilerat lite men kroppen är inte alls med på noterna. Benen är stumma så fort jag tar några steg och kroppen är trött, riktigt trött. Önskar jag bara kunde få ta en paus från allt och ladda batterierna och komma tillbaka pigg och som vanligt. Inga glada tongångar här i dag men så är det just nu. Hoppas det vänder snart.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Förstår dig, det är inte roligt när det blir så där med de små, man vet liksom inte vad man ska göra.

    Hoppas att du får tillfälle att ladda dina batterier Carina! Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, du ungar, inte förstår man sig på dem. Synd att det blev så men bättre lycka nästa gång.
    Hoppas du mår bättre.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!