header

header

8 januari 2014

Lite handlingsförlamad.

En hel, oskriven eftermiddag och här sitter jag. Har inte den blekaste vad jag vill/borde/ska hitta på. Blir ju aningens begränsad då Emma är sjuk. Men det finns massa saker här hemma jag kunde göra men jag vet som sagt inte om jag vill. Så här sitter jag, aningens handlingsförlamad. Ja, ja, så kan det vara i bland.

Dagen hittills har bestått i att få undan så mycket som möjligt på jobbet och sen hem och avlösa M som varit hemma med Emma. Och ett besökt till affären för att införskaffa isglass och annat man kan tänkas behöva när man är sjuk. Inte så mycket action som sagt. På vinden är det desto mer fart, tyvärr….

Vi fångade ju en mus förra veckan och införskaffade då en mackapär som ska sända ut signaler som avskräcker just möss. Allt för att slippa dessa äckliga fällor. Det verkar dock inte fungera något vidare då jag hör just en mus kuta runt där uppe i detta nu. Äckligt är vad det är. Usch och fy. Det verkar inte bättre än att vi måste fixa fram en vanlig fälla för att få tyst där uppe. Men det får M fixa. Det gör jag bara inte.

Nej, dags att åtminstone försöka ta tag i återstoden av denna onsdag.
Fortsätter drömma om vintern.

Ha det bra!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!