header

header

14 januari 2014

Inte helt enkelt...

När man här hemma och är sjuk. Då borde man kanske vila. Kanske lägga sig ner och slappa. Men det är inte riktigt min grej. Blir lätt uttråkad och rastlös. Kan liksom inte slappna av. Hjärnan går på högvarv. Så många idéer. Så mycket jag vill göra. Det är jag i ett nötskal helt enkelt :).

Efter att jag jobbat undan en del här hemma nu under förmiddagen (tänker på mina kollegor och håller mig hemma) så blev jag just uttråkad. Funderade lite på vad jag skulle  hitta på och fick syn på "fågelhuset" utanför köksfönstret. Naturligtvis skulle jag testa att fota småfåglar.

När jag satt och smög innanför fönstret så konstaterade jag snabbt att någon djurfotograf, det kommer jag nog aldrig bli. Det där med väntan - inte min grej. Och det gäller att vara med. Det är ju inte direkt så att fåglarna ställer upp sig i en pose och väntar på att jag ska hinna fixa allt. Nej, det gäller att vara snabb som blixten.

Knäppte några bilder och kunde konstatera att det var inte helt enkelt att fotografera dom små liven. Men roligt var det. Och utmanande. Och att just utmana sig själv tror jag är viktigt emellanåt. Annars är det lätt att fastna i samma gamla trygga hjulspår och stå och stampa på samma ställe.

Nedan följer några bilder. Inte den bästa kvalitén men håll till godo.



Totalt fel fokusering - inte helt enkelt som sagt :).

Nu dags för lunch och sen fortsätta jobba.

Trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!