header

header

7 december 2013

Visste inte att jag saknat det så.

Nykörda spår. Snöklädda träd. En sol som letar sig upp bland trädtopparna. En känsla av ensamhet.  Att få spänna på sig skidorna för första gången den här säsongen. Få staka sig iväg. Lite ovant till att börja med. Men sen. Sen känns det bara så rätt. Välbekanta rörelser. En känsla av tillfredställelse som sakta fyller kroppen. Lycka. Glädje.

I morse blev det skidpremiär för mig. Helt underbart! Jag hade ingen aning om att jag saknat det så mycket.

Det var inte bara jag som gjorde premiär igen. Även Emma var sugen så hon och M körde ett pass i morse. Nya "riktiga" skidor (inte längre fjäll under utan valla) och det gick kanon! Det är häftigt att se hur barnen utvecklas från år till år. Vad som händer när kroppen växer och blir längre. Hon tyckte det var roligt och det var huvudsaken :). Men jag måste erkänna att jag känner mig ganska nöjd med att hon ville åka och att hon tyckte det var roligt.

Resten av dagen kommer vi att tillbringa på hemmaplan. Vänner inväntas för lite lek i snön och middag senare i kväll. En bra fortsättning på en dag som började väldigt bra!

I går var vi som bekant till fina vänner och julpysslade. En mysig eftermiddag där barnen var nöjda och även mammorna som fick lite tid att bara sitta och prata. Är så glad och tacksam över att ha så fina vänner.



Riktigt go fika.

Nu blir det till att ladda för att orka med resten av dagen!

Hoppas alla har en riktigt bra lördag!
Kram Carina.

6 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Å, härligt med skidpremiär! Jag vet hur mycket du tycker om det och hur det kändes i våras. TIden går så snabbt. Tänk att du har spänt på dig skidorna igen :-) Underbart!

    Så vackra och stämningsfulla bilder. Jag blir så sugen på att pyssla och baka. Älskar den här tiden innan jul.

    Ha en skön fortsättning på helgen!

    KRAM
    Lotta

    Ps. visst är det gott med pepparkaksdeg ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något visst med att få spänna på sig skidorna igen. Konstigt att man kan glömma hur mycket man tycker om det ;).

      Tycker också om tiden innan julen - speciellt att fixa och pyssla.

      Önskar dig också en fin fortsättning på helgen!
      Kram Carina

      Radera
  2. Vad mysigt det låter med att äka skidor i skogen. Jag tänkte jag och Matilda skall prova på längdåkning i år. Ska bli kul.
    Roligt med julpyssel och riktigt fina vänner ska man hålla hårt i för de växer inte på träd liksom.
    Ha en fin andra advent.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt att åka skidor i skogen :). Vad roligt att du och Matilda ska prova på längd. Hoppas ni också tycker det är kul!

      Det stämmer att man ska hålla hårt i sina fina vänner. Dom är guld värda!
      Ha en fin vecka!
      Kram Carina

      Radera
  3. Härligt att läsa om din glädje över skidåkning. Nu hoppas jag verkligen att vi får en superbra vinter med mycket snö och att du får många härliga pass på skidorna. Kanske ska jag våga mig på lite längdskidåkning :).
    Önskar dig en bra måndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också att vi får en fin vinter. Dels för skidåkningen men mest för att barnen ska få vara ute och ha kul i snön. Och för att jag vet att du tycker om vintern också så klart :).

      Klart du ska våga dig på längdåkning!! Inget att tveka på!

      Önskar dig en bra vecka!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!