header

header

18 december 2013

Vad är det som hänt med mina onsdagar?

Flera veckor i rad nu har jag trott att onsdagarna har varit torsdag. Fråga mig inte varför. Det har helt enkelt bara blivit så. När onsdagen kommit så har jag på något vis i huvudet trott jag varit färdig och tagit helg. Liite småsegt men eftersom det bara är en dag kvar att jobba innan en lång julledighet känns det ganska ok. Sista jobbdagen i morgon och sen är jag ledig ända till 7 januari!! Lyx så det heter duga.

Lite lyxigt har jag haft det även i dag. Efter jobbet så blev det behandling och välbehövlig massage. Kunde konstatera att det gått allt för lång tid sen jag var där sist. Hade ont på ställen jag inte visste att jag hade ont. Men efter en timme hos Britt-Marie mådde både kropp och själ bättre. Hon är verkligen helt fantastisk. Så klok och har en syn på livet som är beundransvärd. Efter att ha pratat med henne så mår man så mycket bättre - så är det bara.

En lugn kväll då M än en gång är ute på resande fot. I dag och i morgon i Norge, en mellanlandning här hemma i morgonkväll och på fredag ett besök i Danmark. Vi kamperar här hemma jag och Emma och det går riktigt bra även om det är lite kämpigt på kvällarna när hon längtar efter pappa.

Nu är det dags för nattning och läsning av Jul i stora skogen. Ett kapitel om dagen ända fram till julafton.
Jo då, denna hänger med även i år :).

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt när ni läser ett kapitel varje kväll fram till jul.
    Förstår att det är jobbigt att inte ha sin pappa hemma.
    Vad skönt med massage det skulle jag också behöva har så ont i svanket.
    Vad skönt med så många dagar ledigt. Jag jobbar både julafton, juldagen och annandag jul, vi har som mest folk nu.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysigt att läsa ett kapitel fram till jul.

      Har lärt mig att man ska unna sig massage och ta hand om sin kropp - man har ju bara en. Hoppas din svank känns bättre.

      Hoppas också att din jul blir bra även om du ska jobba. Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!