header

header

1 december 2013

Tomten & första advent.

Vi kom allt i väg och träffade mannen med det stora skägget i går. Fast det var lite tvekan innan. Lite skräckblandad förtjusning. Ska man våga lämna listan eller inte??
 Önskelistan redo för tomten.

 Till en början var han allt lite skrämmande och det var lätt att gömma sig lite halv om halvt bakom mamman. Men sen, när tomten började skämta och öppna den medhavda listan. Då släppte blygheten och nyfikenheten tog över. Ögonblicket förevigades så klart och jag tror nog inte hon ångrar sig utan att hon är ganska nöjd. Att hon faktiskt åkte och träffade tomten :).

Och inte nog med att vi träffade tomten i går. Vi var även bjudna till bästaste Jennifer och hennes fina familj! En hellyckad kväll med skratt och härlig gemenskap och där första skinkmackan för det här året avnjöts. Stort tack för er gästfrihet och för att vi fick komma <3.

I dag är det ju som bekant första advent och minsann så tändes inte första ljuset här i morse. Emma tog kommandot och deklarerade att det minsann var hon som skulle tända. Tyckte det var ganska ok att hon fick göra det när hon hade den tändare hon hade (& i vuxet sällskap så klart). Tännstickor är fortfarande ett big NO!

Vad vi ska hitta på denna söndag vet jag inte ännu. Hade tänkt träna men jag är helt slut så vi får se om det blir ett pass mot kvällen i stället. Tror jag ska göra dom sällskap där ute blåsvädret till trots. Frisk luft är ju aldrig fel :).


Önskar er alla en fin första advent!
Kram Carina.

6 kommentarer:

  1. Vilken lycka att få träffa tomten :). Och vilken fin bild du fick på du honom.

    Det var så roligt att ni kunde komma igår, tack ska ni ha för trevligt sällskap!

    Ha en trevlig första advent! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt mysigt att träffa tomten. Tror nog vi uppskattade det lika mycket E och jag :).

      Än en gång stort tack för i går!!

      Hoppas du haft en bra första advent! Kram Carina

      Radera
  2. Åh så mysigt att få träffa tomten även om det kan vara lite läskigt!
    Första gången Matilda träffade Tomten på Yankee Candle store gallskrek hon, haha
    Mysigt med en fin första advent.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, träffa tomten är verkligen mysigt - liksom advent.

      Ha en fin vecka! Kram Carina

      Radera
  3. Det är stort att träffa tomten och få lämna över sin lista. Läskigt och spännande på en och samma gång. Och skinkmacka... hjälp, så gott! Julskinka är ett absolut måste på julbordet för mig. Det mesta skulle jag klara mig utan om jag var tvungen men skinkan... inte.

    Vad bra att barnen får träna på att hantera eld. Oerhört viktigt och som ständigt påpekats varje gång jag har varit på brandutbildning. Vikten av att lära barn hantera tändstickor. Då vet de hur de ska hanteras och känner respekt för eld. Men får barn inte använda tändstickor blir de än mer spännande och de kanske tar dem i smyg, tänder och blir rädda och släpper tändstickan och konsekvenserna kan bli fruktansvärda. Så bra att ni tränar barnen i att tända ljus Carina.

    Ta hand om dig och ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra med både spännande & läskigt :). Håller med dig om skinkan - tycker också att den är ett absolut måste.

      Ja, eld ska man respektera och lära sig hantera.

      Tack för alla fina ord! Ta hand om dig du med! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!