header

header

9 december 2013

Pepparkaksbak.

I dag tog vi äntligen tag i årets pepparkaksbak här hemma. Vet inte varför det dröjt så länge men vi har väl helt enkelt inte haft lust tidigare. Inte förrän i dag.

Efter att vi gjort några småärenden for vi hem och tog fram degen och satte igång. Emma skötte det mesta och jag måste säga att hon höll ut bra. Minns när jag själv var liten och tröttnade rätt snabbt så mamma fick baka ut den stoora degen ensam. Fast även om tålamodet inte var det bästa när man var liten så är det härliga minnen man har :).



Annars har det varit en väldigt bra måndag måste jag säga. Det blev ett pass på skidorna på lunchen. Åh, så härligt!! Egentligen borde jag vila från träning någon dag men då det ska bli mildare i veckan gäller det att passa på så länge snön ligger kvar. Vila kan jag göra om det blir bart igen ;).

En bra måndag som sagt och vad annat kan det bli när man bakat pepparkakor med den bästa, åkt skidor som man älskar och fått en sak man önskat sig väldigt länge.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Å, vill vara med! Det låter jättehärligt. Det får bli en sats till - det mesta av den förra försvann visst ;))

    Skön måndag ni haft!!

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt att göra sådana saker tillsammans :). Här var det andra degen som bakades ut - vår första försvann visst också ;).

      Hoppas allt är bra med dig!
      KRAM Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!