header

header

14 december 2013

Att ha börjat julstöka så smått.

10 dagar kvar till självaste julafton och därmed hög tid att börja julstöka. I morse drog jag och Emma igång med årets första julgodis :). Till tonerna av julmusik blev det Snöbollar och Bounty-bollar som tillverkades. Choklad och kokos - mums!!

En liten känsla av att julen faktiskt är i antågande fick jag i morse då jag kom ner och tände granen som vi klädde i går. Lägg där till att det började snöa ute och känslan förstärktes.


När affärerna öppnade i dag for jag iväg på en liten runda för att införskaffa det sista till årets klappar. Och tänk, det slutade med att jag kom hem med en matta till tv-rummet!! Och den blev bra så den kommer få stanna. Det är tydligen när man slutar leta som man hittar det man söker :).
Äntligen!!

Nu blir det till att kolla på upplösningen av damernas 15 km lopp från Davos. Mycket Norge och Sverige i topp än så länge - det gillas. Sen blir det ett styrkepass för min del. Det är så halt ute att jag inte riktigt vågar mig ut och springa.


Önskar alla en fin lördag!

4 kommentarer:

  1. Mysigt att baka ihop! Jag saknar att ha små barn extra mycket runt jul.
    Jag måste också säga vilken fantastisk gran ni har! Wow....sån skulle jag vilja ha! Jättefin. Mattan gör sig finfint där. Bra med shoppingrundor ibland ;)

    KRAM, ha en fortsatt skön helg!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just baka tycker jag är riktigt mysigt att göra tillsammans :).

      Kul att du gillar granen. Tack! Jag gillar när det glittrar lite extra när det gäller granen.

      Ha en fortsatt skön helg du med! KRAM Carina

      Radera
  2. Härligt att julkänslan börjar komma!
    Och julgodisbak är alltid lika skoj och gott :).
    Jättefina juliga bilder. Hoppas ni får en skön söndagkväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, julkänslan börjar smyga sig på (även om det regnat i dag). Förhoppningsvis får vi mer julkänsla på fredag ;).

      Roligt att du gillar bilderna. Tack!
      Hoppas ni också får en skön söndagskväll! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!