header

header

3 november 2013

Mörkt & ruggigt.

En dag då man inte riktigt vaknar till. När man går runt och gäspar okontrollerat. Känner sig allmänt seg. När man får tända lampor i fönstren redan klockan tre. När regnet smattrar mot rutan. Mörkt och ruggigt. Ja, en sån söndag har det varit här hemma idag.

Fast jag tycker nog att det har varit en ganska bra dag i alla fall. Det känns liksom legitimt att slappa och ta det lugnt. För det har vi gjort i dag, Emma och jag. Fixade undan en del i morse och gjorde några ärenden men sen har vi bara hängt och umgåtts. Skrattat, busat, krattat löv, lagt pussel, sett lite på tv. Riktigt skönt att känna sig så pass lugn (läs: trött) i kroppen så man är totalt närvarande och inte tänker på en massa annat som man kanske skulle göra.

Om jag har känt lugnet i kroppen under dagen så börjar den välbekanta rastlösheten sakta komma smygande nu fram emot kvällskvisten. Blir lätt så de dagar jag inte tränar. Hade nog tänkt mig ett pass nu i eftermiddag men nej. När man sovit uruselt, kört lite för mycket styrka under veckan och kanske (hoppas inte) känner av en begynnande förkylning - då är det ganska lätt att skippa träningen.

I kväll blir det vila, te med ingefära, honung och citron och tidigt i säng. "Bara" två jobbdagar kommande veckan och sen sol och värme. Har jag nämnt tidigare att jag längtar?? :).
En gammal favorit i repris. Tänk att det såg 
ut så här för några veckor sen.

Hoppas alla har en skön söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!