header

header

26 november 2013

Julen börjar smyga sig på.

Till helgen är det ju (redan) första advent och det börjar klia så smått i fingrarna att fixa här hemma. Smög i gång redan häromdagen då en amaryllis hamnade i köket och några hyacinter placerades i hallen.

I dag blev det några fler hyacinter i köket. Gillar att pynta med ljus, blommor, mossa och några få "juliga" saker. Är inte så mycket för tomtar och prydnader (MEN detta är min personliga åsikt och jag tycker att tomtar och dylikt gör sig fint hos andra).

Det är inte utan att det är lite rogivande att stå och pyssla. Har lovat mig själv att bli bättre på det då jag tyvärr tycker att tiden framför datorn har prioriterats väl mycket på sistone (enbart mitt eget fel). Då passar det ju utmärkt att det närmar sig jul - den verkliga pysseltiden :).




(vet att bilderna är brusiga men ljuset är inte det bästa och jag vill inte fota med blixt
utan skruvar hellre upp ISO-talet. Då blir det som det blir). 

Nu ska jag se vad dagens träning ska bestå av. Är aningens begränsad efter söndagens vurpa men något ska jag nog kunna hitta på.

Trevlig tisdag!

4 kommentarer:

  1. Hur mycket vill du ha för att göra julfint hemma hos mig?? JAG HINNER INTE!!! Å du gör så fint, jag vill också. Ge mig fler timmar på dygnet kära gud :-) Måste rota i mina jullådor lite där hemma. Man springer ju alltid och köper nåt nytt och efteråt kommer man på....ja just ja, jag hade ju det här, å det här... hihi. Du har jättefint i alla fall! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Du har också jättefint hemma hos dig!Jag ber också om fler timmar - kan be för oss båda :).

      Hoppas du får en kanonhelg!
      KRAM

      Radera
  2. Så vackert det är med hyacinter! Tusen tack för din varma omtanke om mig. Sto krram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hyacinter är vackra!

      Hoppas du mår bättre fina Pia! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!