header

header

13 november 2013

Försöka bli av med sötsuget.

Efter en tidig morgon och en lång flygresa är vi hemma igen. Resan i sig gick bra men var lite väl lång i mitt tycke. Sitta still i 5,5 timmar i ett begränsat utrymme är inte riktigt det jag tycker så väldigt mycket om. Hade lite smått klaustrofobiska känslor där ett tag men det ordnade sig.

Väl hemma möttes vi av ett strålande men kallt väder. + 4 grader är lite skillnad mot + 29 - man vänjer sig snabbt vid värmen :). Men det var hur som haver skönt att kliva innanför dörren hemma. Borta bra men hemma bäst - så är det bara. Men vi har haft det oförskämt bra, det måste jag säga.

Nu är det bara att försöka komma in i rutiner och vardag igen. Och försöka bli av med sötsuget. Har nämligen lagt mig till med den "fina" ovanan att inleda (inte alla) dagar med en munk eller dylikt efter frukost och som om detta inte vore nog - efterrätt efter både lunch och middag. Ja, jag har minst sagt smörjt mitt krås under den gångna veckan och det är tur att jag tränat på en del också för annars vet jag inte hur denna resa skulle slutat :). Nu återstår bara att försöka bli av med det där suget. Inte helt lätt men jag har lyckats hålla mig hittills i kväll i alla fall…..
Inte helt lätt att motstå men det SKA gå!

Inga semesterbilder i dagens inlägg - har inte orkat ladda in alla kort i datorn ännu - men i morgon hoppas jag kunna visa lite från våra härliga dagar. Nu ska jag fortsätta att titta ikapp på de avsnitt av Hem till gården som jag missat - det har hänt en hel del.

I morgon dags för jobb och förskola igen. Kortvecka och det känns inte helt fel.

Önskar alla en härlig kväll!

1 kommentar:

  1. Tycker du gjorde helt rätt i att njuta av munk och efterrätt, det ska väl vara lite extra när man är på semester :). Blir skoj att få se bilder sedan.
    Ha det! Kram Jennifer

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!