header

header

22 november 2013

En lite upp-och-ner fredag.

Fullt ös har det minst sagt varit i dag. Rivstartade dagen med att fara runt med dammsugaren innan jag skjutsade Emma till skolan. Efter lämningen drog jag ut i skogen på ett distanspass löpning.

Minus 4 visade termometern och jag hade varit lite för optimistisk i mitt klädval. Det blev till att dra ner pannbandet över örsnibbarna då de höll på att förfrysas samt tina upp låren i duschen efter aningens för tunna tights. Hade inte insett att det blivit hög tid att plocka fram både mössa och långkallingar. Det positiva i mitt klädval var att jag inte blev nämnbart svettig. Alltid något :). Löpformen var god och det fanns lite studs i benen. Det tråkiga var att foten, eller hälen närmare bestämt, inte alls är med mig just nu. Kände inte så mycket under själva löpningen men desto mer efteråt :(.

Hemma från träningen drog jag igång och städade hela huset. Sängkläder vädrades och det bäddades rent i sängarna. Nybäddat - bland det bästa som finns. Det blir härligt att gå och lägga sig i kväll. Hade även bestämt mig för att unna mig skorna jag funderat på så när städningen var klar så for jag ner på stan och slog till.

Glädjen över de nya skorna blev dock kortvarig då jag testat dom här hemma ett litet tag och insåg att: nej, det går inte. Det funkar helt enkelt inte med hälen så det blir till att åka tillbaka med dom i morgon. Något som inte alls är särskilt roligt. Drömskorna får nog fortsätta att vara just drömskor ett tag till :(.

Helgen som kommer innehåller kalas både på lördag och söndag för Emma så det blir till att hålla sig på hemmaplan. Lite träning står på schemat annars vet jag inte vad som ska hittas på. Förhoppningsvis blir det tid över till läsning av sista och avslutande delen av Mr Grey. 

Önskar alla en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Å, gillar din fredag! Ska genast tvätta och byta sängkläder. Det lät ju alldeles förträffligt härligt att krypa ner när det är nybäddat ;)

    Tack raraste, dina ord värmer så gott!

    Ha en härlig helg <3

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en härligt helg du med <3

      Kram Carina

      Radera
  2. Trist att ha ont, att hämmas. Hoppas det ska ordna upp sig med hälen. Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är trist. Tack för din omtanke!

      Hoppas du haft en bra helg.
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!