header

header

6 oktober 2013

När saker blir gjorda.

När man gått och funderat länge. Väldigt länge. Så länge att funderingen blivit drygt. Rent av jobbig. Ja, då har det gått långt. Och när man väl tar tag i det. Då var det inte särskilt jobbigt. Utan bara skönt att det är gjort.

Så har det varit med en del saker här hemma. Förrådet. Få upp saker på vinden. Altanen. Urvuxna kläder. Inga större katastrofer men som sagt dryga och jobbiga när man känner att man inte hinner/orkar/vill ta tag i dem. Men i dag så. Då hände det! Förrådet städades och tömdes. Sakerna kom upp på vinden. Altanen höststädades och gjordes klar inför den stundande vintern. Och de urvuxna kläderna. Ja, dom kom till användning igen :). En tyngd som föll från axlarna och tänk vad skönt det är!

I övrigt har jag hunnit med ett rejält pass på rullisarna. Matade på och det kändes bra trots väldigt slöa stavspetsar. Det där med att vässa spetsar.... Nja, det är inte min starka sida måste jag erkänna. Så därför får jag åka med ganska slöa och rundade spetsar. Sist jag vässade (eller fick hjälp med rättare sagt) så resulterade det i ett ryggskott. Råkade visst ta i lite för mycket då fästet var otäckt bra. Det är kanske bäst att låta dom vara rundade ett tag till ;).

Helgen är till ända och för en gångs skull känns det som den varit ganska lång. Bara att hoppas att jobbveckan går lika fort som den brukar och vips så är det snart helg igen :).

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!