header

header

23 oktober 2013

När man längtar hem.

En natt i juni. En ynka natt. Det var då jag var hemma senast. Hemma i barndomshemmet. Då är det inte konstigt att man längtar. Inte konstigt att man gjort det ett tag.

Har försökt få till tid att göra den där resan hem till Värmland. Men den här hösten har det varit näst intill omöjligt att få den där tiden. Av en massa olika anledningar. Men när hemlängtan till slut blir nästan outhärdlig. Då tar man sig tiden. Då packar man väskorna. Sätter sig i bilen och gör den där tre timmars resan hem. Hem till Värmland. Hem till mamma och pappa.

Väskorna är packade. Står och väntar. För i morgon. Då. Då sätter vi oss i bilen jag och Emma. Efter jobb och skola. Då ska min hemlängtan stillas. För i morgon. Då åker jag hem :).
Bilder hemifrån förra hösten.

I dag har det varit en minst sagt väldigt konstig dag. Det blir lätt så när man vaknar före halv tre. När man inte kan sova utan får ligga och läsa böcker och surfa mitt i natten - kolla vädret. Inte somnar förrän efter fyra och sen ska gå upp vid klockan sex. Då fungerar varken kroppen eller huvudet på topp. Men av någon konstig anledning går det ändå. Fast liksom i slow motion. Men det går.

I kväll blir det en tidigt i säng för mig. Och så hoppas jag att jag slipper vakna och kolla vädret i natt utan får sova riktigt gott.
Värmlandsvisan.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Nej men, fy för att vara vaken så på natten. Jag funderade lite när jag såg tidpunkten för din kommentar hos mig, men jag täbkte att det nog blivit fel, men så var det alltså inte. Nu håller jag tummarna för att du får sova ordentligt inatt.

    Härligt att ni får till en resa hem till Värmland. Jag önskar er en riktigt bra vistelse där! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du funderade men jepp, tidpunkten stämde. Det måste hjälpt att du höll tummarna för i natt har jag sovit superbra :).

    Tack för alla goa ord, fina du! Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!