header

header

4 oktober 2013

Magisk morgon!

I bland har det sina fördelar att vakna tidigt. Inte särskilt ofta kanske men i morse var ett sådant tillfälle. Satt och kikade ut genom köksfönstret och såg solen sakta börja komma upp. Tassade upp och hämtade kameran och stativet och gick ner till älven. Mörkt och kallt men lugnt och stilla och ack så vackert. En skön start på dagen. Började dock frysa om fingrarna efter ett tag så jag knatade upp igen.

Lagom tills jag hade tinat upp så råkade jag slänga ett getöga ut genom fönstret. Och, ja, det var bara att pälsa på sig och ge sig ut igen. Magiska morgnar som den här kan jag leva på länge.






 Det blev ett löppass efter att jag lämnat Emma vid skolan. Kylan bet rejält i kinderna i början men efter ett tag så började solen värma så smått. Ingen toppform i dag men det var ändå skönt att få sig ett pass i skogen. Och skogen. Den tar andan ur mig för tillfället!! Lyckades dock med konststycket att snubbla på en rot. Ett platt fall och nu sitter jag med ömma handleder, händer, knän och lår. Ja, ja, det är smällar man får ta. Det var ju faktiskt ganska magiskt i skogen också :).

Nu "ropar" tvätten så det är väl dags att ta tag i den.

Önskar alla en trevlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Vilka helt fantastiska bilder du har tagit. Jag förstår att du var tvungen att pallra dig ut och ta foto.
    Jag hoppas att du inte har så ont efter ditt fall.
    Ha en fin fredag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Ja det var verkligen vackert och det är stunder som dessa som känns extra bra :).

    Hoppas din helg varit super!
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!