header

header

10 oktober 2013

Inspiration i höstrusket.

När man är ute och tränar. Kör sina rundor. Då kan man inte låta bli att insupa och förundras över vilka fantastiska platser som finns runt om oss. Precis i närheten. Ett stenkast hemifrån. Det gäller bara att öppna ögonen och upptäcka dem.

Häromdagen under ett racerpass, som mycket väl kan ha varit säsongens vackraste, hände det. En runda jag åkt väldigt många gånger. En glänta i skogen där solen silade ner genom träden fångade min blick. Och där var den. En fantastisk plats jag passerat men aldrig riktigt sett. Hjärnan spann igång och i går var jag tvungen att ta kameran och bilen på en runda :).


Älskar den orörda mossan. 

Fick lov att stanna bilen på några fler ställen innan jag kom hem. Kan inte se mig mätt på naturen just nu :), 



Kvällen i går tillbringade jag på en väldigt inspirerande och rolig föreläsning: Min fotografiska fantasi med fotografen Håkan Olsén. Otroligt många vackra bilder visades. Många tänkvärda ord sades. Många fantastiska skrönor berättades. Och inspirationen. Ja, den flödade. Många nya idéer kom till mig. När ska jag hinna med allt jag vill göra? Angenäma problem :). 

Nu ska jag dyka ner i kurser om det fotografiska ljuset. Men först ska nog en brasa i spisen tändas. 

Önskar alla en trevlig torsdag!

4 kommentarer:

  1. Naturen är så vacker och det är så rogivande att få strosa runt där med kameran :).

    Hoppas att ni får en riktigt skön fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rogivande är ordet!

      Fredagen var bra fastän Emma blev sjuk.

      Hoppas du har en bra helg! Kram Carina

      Radera
  2. Vilka fantastiska naturbilder du har tagit. Förstår att du trivs där och att du ville ta kort på det.
    Vad kul att fått mer inspiration.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för alla fina ord! Alltid roligt att få massa inspiration :).

      Hoppas din helg blir toppen!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!