header

header

12 oktober 2013

Ett litet moln.

Vilken dag det varit! Vilket väder!! Det är dagar som dessa som gör att man verkligen ÄLSKAR hösten! Blir lycklig. Av färgerna. Ljuset. Värmen. Det klara och friska. Men det finns faktiskt ett moln på min hösthimmel. Ett moln som inte riktigt vill försvinna.

Det är det här med energinivån. Den är puts väck. Totalt körd i botten. Och jag vet ärligt talat inte vad det beror på. Och inte heller vad jag ska göra åt det. Jag försöker gå och lägga mig i tid om kvällarna. Försöker sova längre om morgnarna (just detta går inte särskilt bra). Försöker äta bra mat. Äta mer frukt och grönt. Försöker dra ner på en massa "måsten". Försöker hitta andrum i vardagen och tillåta mig slappa. Men det hjälper inte. Inte ett skit (ursäkta ordvalet). Nej, jag vet faktiskt inte vad jag ska göra för att känna mig pigg och fylld av energi igen. Är det någon som har några tips så mottages dessa tacksamt.


Ännu blommar det i trädgården.

Den lilla är fortfarande sjuk så den planerade ridtävlingen fick ställas in. Ledsna miner i morse. Visst, vi hade kunnat gett henne Alvedon men jag tycker inte man ska tävla/anstränga sig när man har ganska hög feber i kroppen. Även om själva tävlingen inte varat under så lång tid. Nej, man ska vara rädd om kroppen. Man har bara en och ridtävlingar kommer det fler av framöver.

Nu tror jag det blir att krypa upp i fåtöljen och läsa en stund. Det kom några nya böcker med posten i går så lässuget är stort :).

Hoppas alla har en förträfflig lördag!
Kram Carina.

4 kommentarer:

  1. Just nu är ju hösten som bäst. Gillar den så länge det är färglada löv på träd och mark och soligt.

    Hoppas lilla kryar på sig fort.
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu kan vi inte klaga på vädret :).

      Tack för krya-hälsningen!
      Kram Carina

      Radera
  2. Jamen vilken fantastisk höst vi har, så härligt!

    Det låter inget vidare med din trötthet Carina. Jag önskar jag hade några bra tips att ge dig, men dessvärre har jag inga andra än de du själv redan har testat. Jag hoppas att det snart blir bättre.

    Förstår att E blev besviken över att missa tävlingen, men som du skriver, det blir fler tävlingar, har man feber är det ju bäst att vila.

    Krya-kramar till E och energikramar till dig! /Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla kramar! De värmer :).

      Vad är det som händer med årstiderna?? Dom är ju fantastiska!

      Hoppas allt är bra!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!