header

header

24 september 2013

Så var det där med att bestämma sig.

Lite midre snurrigt har det allt varit i dag och det är skönt måste jag säga. Till stor del beror det på att jag fick till ett rejält distanspass löpning där huvudet rensades. Det är tydligen till skogen man ska bege sig för att få rätsida på saker och ting ;). Att även hälen kändes bättre var också en stor, fet bonus :).

Jag har gått runt och haft rejält ont i huvudet i några veckor nu. Har försökt använda mina glasögon allt mer men när jag vaknade i morse hade jag grymt ont ovanför vänstra ögat. Tycker så klart inte om att ha ont i huvudet men nu har jag börjat oroa mig för att det inte bara är "vanligt" ont i huvudet. Tog därför tag i saken och beställde tid för en ny synundersökning. Hade sån tur att det fanns en tid kvar den här veckan och den var i dag.

Domen eller vad man ska kalla det, var att synen på mitt dåliga öga har blivit bättre men att jag behöver ha glasögon hela tiden. Alltså behövde jag ett par nya, lite svagare glasögon. Är ju inte helt överförtjust i detta faktum men bara jag blir av med huvudvärken så spelar det ingen roll.

Nu återstår bara det angenäma problemet att bestämma sig för vilka bågar jag ska välja. Inte så komplicerat kan tyckas men nu är det en av den veligare sorten som ska bestämma sig. Lånade med mig två bågar hem och i eftermiddag/i kväll har jag provat, provat och åter provat. Har jag bestämt mig? Svar nej. Men nu har jag kallat i grannen för experthjälp. Vi får väl se om jag kan bestämma mig efter det.


Nu ska jag nog ta och prova vidare...

Ha en skön kväll!
Kram Carina.

4 kommentarer:

  1. vad bra att du beställde tid för att kolla synen.
    Kan tänka mig att det är svårt att bestämma sig för vilka bågar man ska ha. Lycka till!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Riktigt svårt har det varit - speciellt när man är så velig som jag :).

      Så fint du har det hemmavid!
      Kram Carina

      Radera
  2. Nej vad tråkigt med din huvudvärk. Tummen upp för att du tog tag i det och bokade en tid. Hoppas det blir bättre med huvudet när du får glasögonen.

    Dina bilder i förra inlägget är bars sååå fina, du är fantastisk! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste du!!!

      Ja vissa saker måste man ta tag i till slut. Har äntligen beställt ett par och jag hoppas det ska bli bra :).

      Ha det bäst! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!