header

header

5 september 2013

Kerstin & barnen.

Torsdag och jobbveckan är över för den här gången. Eller ja, på fredagar jobbar jag ju hemifrån med mitt och i morgon innebär det fotografering för hela slanten. Fick frågan vilken kurs det är jag ska gå och det är en helgkurs anordnad av fotografen Håkan Olsén. Porträtt och natur står på schemat och info om kursen finns här.

Jag är faktiskt lite nervös. Inte inför själva kursen och det faktum att jag inte känner en kotte. Nej, det jag oroar mig lite för är att hitta dit. Det där med att lokalisera mig och hitta till ställen jag aldrig varit på tidigare är inte min starka sida - för att uttrycka det milt. Helst ska jag ha varit där innan och memorerat vägen dit för att jag ska känna mig lugn. Ja, jag vet att det finns gps:er och appar i mobilen att följa men jag måste erkänna att jag inte riktigt litar på dessa moderniteter :). Har dragit ut en gammal hederlig karta med vägbeskrivning för att vara på den säkra sidan. Ska bli spännande att se hur det här ska gå....

För några helger sen hade jag en porträttfotografering på Gammelgården här i Borlänge. Det var fina Kerstin med barn och barnens kusiner som ville fotograferas. Känner mig så glad och tacksam som får dessa möjligheter. Modellerna skötte sig ypperligt och jag tänkte visa några av bilderna som togs.




(jag vet att skärpan inte är den bästa på den här bilden av Tilde men jag gillar den ändå)

Eftersom jag inte fått klartecken från kusinernas mamma ännu om det är ok att jag lägger ut bilder här så väntar jag med deras bilder.

Nej, nu är det hög tid att stänga ner datorn och försöka tänka till vad man behöver mer än kamerautrustning när man ska på fotokurs i dagarna tre!

Trevlig torsdag!

4 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder!! Du är fenomenal. Så fint ljus. Och jättefina modeller.
    Ja, tipp topp helt enkelt!

    KRAM och ha en härlig fredag. Låter fantastiskt att få ge sig hän åt fotograferingen!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!! Blir så glad :).

      Ja den här helgen har stora möjligheter att bli riktigt bra. Hoppas du får en riktig toppenhelg!

      Ha det bäst!
      Kram Carina

      Radera
  2. Åh så fina bilder! Ja, jag har sagt det förr men säger det igen, du är en sååå duktig fotograf Carina!

    Hoppas att kursen är rolig och bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack fina du! Blir så glad :).

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!