header

header

21 september 2013

Det där med lugnet.....

Den här dagen har jag till större delen tillbringat i skogen!!! Åh, vad jag gillar det! Skogen gör mig glad och ger mig energi och lugn.

Det där med lugn vet jag inte om jag fick under morgonens träning precis. Hade tänkt att jag som vanligt skulle njuta av just tystnaden och lugnet. Men de planerna fick jag raskt omvärdera när jag kom upp till skidstadion. Möttes av uppemot 30 personer med röjsågar. Just det. Insåg rätt snabbt att det där med lugnet var bara att glömma :).

Det blev i alla fall ett bra pass trots att skogen ljöd av röjsågarnas sång och att formen var som bortblåst. Tunga ben och en energilös kropp var det som plågade sig runt. Genomförde dock allt jag tänkt så det får jag vara nöjd med.

Jag håller ju som bekant på med mitt eget lilla fotoprojekt. Och det går sakta men säkert framåt. Det är ju det där med tiden och vädret som är lite svårt att få till men i dag så. Efter lunchen åkte jag och min vän Emma (som fick agera modell i dag) ut i, just det, skogen :). Det finns en fantastisk plats där en konstnär slängt ut 7 pianon bara så där. Mitt i skogen. Har gått och funderat ett tag och ville så gärna ta några bilder där till projektet. Vi fick till några riktigt fina bilder och jag känner mig väldigt nöjd :). Stort TACK Emma för att du ville ställa upp!


Bilder från själva fotograferingen kommer jag visa 
när projektet är färdigt.

Kvällen blir lugn. Är så himla trött men hoppas på att god mat och en natt med bra sömn ska råda bot på det. Sover ju inte så bra när det är fullmåne, vilket där sannerligen var i går kväll. Så vacker den var där den lyste upp kvällen från sin himmel. Försökte fånga den men egentligen krävs ett rejält teleobjektiv eller åtminstone ett stativ. Det senare orkade jag inte släpa fram så det fick bli som det blev.


Önskar alla en trevlig helg!

2 kommentarer:

Tack för du lämnar några ord hos mig!