header

header

12 september 2013

Att ha dom bästa.

Ibland får jag nästan nypa mig i armen. Kan nästan inte tro att det är sant. Fast egentligen vet jag det redan. Att jag har dom bästa.

Jag har de bästa föräldrarna man kan ha och jag känner mig så oerhört lycklig och tacksam över detta. Dom ställer alltid upp i vått och torrt. Jag kan alltid ringa och prata om vad det än är jag behöver prata om. Dom lyssnar alltid. Försöker alltid hjälpa.

Just i dag är jag särskilt glad och tacksam. Jag har alltid haft svårt för att be om just hjälp. Vill helst klara mig själv. Men i går ringde tog jag mod till mig och ringde det där jobbiga samtalet. Bad om hjälp med en sak. Och visst fick jag hjälp :). Tusen miljoner T A C K mamma och pappa för att ni är dom ni är och för att ni alltid finns där för mig. Ni är dom bästa. Det hoppas jag att ni vet <3.


Belöningen när man är uppe före klockan 5 på morgonen.
Underbar soluppgång under en av kursdagarna. 

I dag fick jag en barnfri eftermiddag när Emma följde med en kompis hem efter skolan. Nu kunde man ju tro att jag passade på att njuta av min egentid. Läste en bok. Låg raklång i soffan. Njöt av tystnaden. Det är väl kanske vad jag borde ha gjort men icke. I stället strök jag kläder och "passade på" att storstäda huset. När jag var klar kom jag på att jag hade slösat bort två värdefulla timmar av egentid. Ja, ja, inget att gråta över. Huset är ju skinande rent i alla fall :).

Trevlig torsdag!

4 kommentarer:

  1. Men vilka bilder, så vackert!

    Skönt att få städat ändå och ha det avklarat till helgen.

    Bra gjort av dig att be om hjälp! jag känner lite som du att det är svårt, men det är ju faktiskt inget fel i att behöva hjälp ibland.

    Hoppas du får en skön fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Haha, som det gick med egentiden!
    Vad härligt att du har så underbara föräldrar, det är guld värt!
    Vilka fantastiska bilder du bjuder på, fantastiskt!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart att ha sina föräldrar o vänner runt omkring sig
    Vilken härlig soluppgång
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. Roligt att se fler av dina bilder, trevlig blogg med mycket bilder och väldigt fina bilder. Visst pratade vi om utbildningsfilmer jag hade som du ville kolla. Har för mig Mickan också var intresserad. Kan det stämma? Mejla på azek99@gmail.com så fixar vi det i så fall.
    Ha de gött!
    /Anders

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!