header

header

15 augusti 2013

Springa vilse.

En helt vanlig torsdag med jobb, hämta på fritids, fixa här hemma har passerat. Sommaren har kommit tillbaka även om det känns att hösten är i antågande. Morgnarna är kalla och friska. Kvällarna börjar skymma allt tidigare. De första fåglarna börjar flyga söderöver. Ja, en alldeles vanlig dag så här på sensommaren. Eller??

Nja, helt vanlig har den väl kanske inte varit för min del. Hade bestämt mig för att trotsa smärtan i foten och köra ett hederligt löppass nu i kväll. Åkte upp till skogen och gav mig ut. Har varit där många gånger och sprungit många rundor men just i dag fick jag för mig att förnya en av rundorna lite. Hade nämligen kommit på att jag skulle springa en sträcka baklänges. En väldigt bra idé tyckte jag själv. Det var innan jag hade sprungit upp för en lång, brant backe och ner på andra sidan och där nere insett att jag var totalt lost. Hade inte en susning om var jag befann mig. Var vilse.

Typiskt! Skulle jag chansa och springa åt det håll jag trodde var rätt? Eller skulle jag ta det säkra före det osäkra? Funderade i ungefär en sekund och beslöt mig för det senare alternativet. Det var bara att vända på klacken och springa upp där jag just sprungit ner :).

Det hela slutade ju lyckligt och jag kom tillbaka till bilen. Men efter den här turen har jag nog insett att jag nog gör bäst i att hålla mig på de stigar jag redan känner till. I alla fall när jag är ensam ute och springer :).

I morgon är det fredag och då väntas besök av mor och far! Längtar!!

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Tur du hittade tillbaka :).
    Härligt att få besök av mor och far, hoppas att ni får en riktigt bra helg!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var tur :). Tänk att det går att springa vilse i Bergebo.

      Hoppas ni också får en bra helg!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!